Learn, Read, Practice & Understand

argghh…bosan bosan tentang accounting ni..
kene plak markah carry marks aku yang sangat pelik tapi benar.
ironic betul rasa kali ni…
ni baru betul org kata ‘belajar’
hahhaha…
ada ‘A’..ada ‘B+’…ada ‘C+’ dan yang paling menarik…ada ‘F’
terasa kebodohan betul bila aku tgk ada ‘F’ tuh….
dah lama benuh aku tak mencecah huruf ‘C’ dan ‘F’ dalam akademik ni..
last sekali masa time skolah dulu…mana lagi kalau bukan St John
dengan pendedahan berani mati tutor aku terhadap carry mark yang aku dapat utk subjek…
maka dengan hormatnya aku umumkan bahawa stress..tensyenn aku mulai ke tahap melepasi had laju…arrghh bosan bosan….
tapi takpe..cool … insyaAllah tak fail…cume malas nak bukak buku adalah..
nak ingatkan table laa formula laa…
nape aku rasa bosan ngan accounting ni sebab dari perspektif aku..
aku lihat pembelajaran akaun di peringkat universiti ni..
satu perjalanan ke belakang…dan bukan ke depan…
why?? why i’m saying like that..is because..
skang ni..mostly accounting dah generate through IT…
why cant the teach us in IT manner instead of manual..
yup..i agree …. manual ones still need to be study yet to be understand…but….
nape so deep sangat manual ni…
aku agree with henry…ni bukan thierry henry..
tapi ni adalah henry hat…kawan melanau aku dari Sibu…
dia kata “aku kat opis mana pakai table2 accounts ni lagi”….”semua key in dalam system”
argghhh…bosan bosan…
kene plak…almost 6 years aku di BNM tak penah aku usik on accounting..
semua on processing..kalau ada pun just amik figure je…either company tu lingkup ke survive ke or tgh surviving…
semlm aku go through programming subject which actually exam programming ni dulu baru subjek accounting….
takde laa susah sangat…hihihi…sebab actually aku dah amik pun subjek ni dulu…..and dah pass pun…cume disebabkan kesilapan teknikal aku tak dapat nak transfer credit..
argghhh…bosannye idop ni..
erm si haikal skang ni cam org besar…tido pun skang nak pakai bantal tido aku…dia taknak tido atas tilam dia..waduh…
hehehhe…
ape2 pun…walau sestress mana pun aku..
pengubat stress aku adalah haikal..lyn ..mak aku…dan juga golf..

hehehhe…

Leave a comment

Filed under Uncategorized

Leave a comment